وبلاگ نویسی و نوشتن در صفحات بلاگ به شکل مهمان

 

وبلاگ نویسی رسانه ای است که همه چیز را در خود دارد. در مطلب قبل تامبلر (و نمونه های ایرانی) آن را ذکر کردم اما پلتفرمها و سیستم عاملهای زیادی هستند که شما می توانید با آن کار وبلاگ نویسی خود را شروع کنید و البته وردپرس هم پلتفرم مشهوری برای این کار است و نمونه مناسب و راحتی برای آن می باشد.

 

شخصاً از بسیاری از آنها استفاده کرده و واقعاً نمی دانم کدام مورد پلتفرم محبوب من است، وبلاگهایی در بلاگر، تامبلر، وردپرس و قبلاً پوستِرِس دارم. همه آنها خوب است (نمونه های ایرانی هم برای ما ایرانیان خوب عمل کرده و شما براحتی می توانید چند پلتفرم را انتخاب کرده و امتحان کنید و حتی در مورد آنها و سرویس دهیشان مطالعه کرده و در نهایت تصمیم بگیرید که کدام را می پسندید و برای کار شما مناسب تر است. مثل من که شخصاً بعد از استفاده از دو یا سه پلتفرم ایرانی، Blog.ir را با توجه به اولویتهایم انتخاب کردم و از آن راضی هستم)

 

آنچه که مهمتر است این است که از بلاگ خود به عنوان ابزار استفاده نمایید. زمانی که شروع به پست گذاری در آن کرده و با سایر وبلاگ نویسان و افرادی که در طیف مخاطبین مناسب مطالب شما قرار دارند، ملاقات کردید، وبلاگ نویسی به شکل مهمان را هم در صفحات آنها تجربه کنید. گاهی هزینه بر است اما پاداش آن بسیار بیشتر از مقادیر نقدی اندکی است که بخاطر پست گذاری به شکل مهمان هزینه کردید. (هزینه آن شامل برقراری ارتباط و بیرون رفتن برای ملاقات با آنهاست) زمانی که رابطه ای را نه تنها با وبلاگ نویسان دیگر، بلکه خوانندگان آنها شکل دادید، آنجاست که برقراری ارتباط و گسترش شبکه دوستان کاری خود را آغاز نمودید. توییتر را می شناسید؟ اکثر وبلاگ نویسان حساب توییتری دارند- از آن برای ارتباط با آنها استفاده نمایید.

 

با دنبال کنندگان (فالوورهای) خود و افرادی که شما آنها را دنبال می کنید، ارتباط برقرار کنید

 

ایجاد یک وبسایت، بلاگ، حسابهای شبکه های اجتماعی، محتوی، لیست تماس و غیره به هیچ دردی نمی خورد اگر نتوانید ارتباطی با دیگران برقرار کنید. شما باید با دیگران در ارتباط باشید. چه از طریق شبکه های اجتماعی، چه از طریق ایمیل، چه از طریق کامنهای وبلاگ و هر راه دیگری - دنبال کردن فالوورها و طرفدارانتان ضروری است. اگر این کار را انجام ندهید فراموش خواهید شد و فالوورهای شما سراغ دیگرانی رفته که پاسخگوتر هستند و برای آنها ارزش قائلند.

 

این موضوع فقط در مورد دنبال کنندگان وبلاگ شما نیست. بلکه در مورد چشم انداز شغلی و افرادی که تفاوتی برای شما قائلند و شما برای آنها، نیز صدق می کند- از آنها غافل نشوید، مهم نیست که چقدر ناچیز و جزئی باشد.

 

نتیجه گیری

 

دو مرتبه تاکید می کنم، به هیچ کدام از این مراحل به شکل مجزا نگاه نکنید. درست است که هر کدام از آنها به طور جداگانه و با گامهای کوچکی شروع می شود اما شما نمی توانید بدون هر یک از آنها نتیجه مناسب را بدست آورید- همگی برای موفقیت شما در خلق یک حضور حرفه ای ضروری است.

 

هر کدام از مواردی که ذکر کردم از تجربیات شخصی من است، حال چه انجامش داده باشم و چه نه. من حتی خود را به آنچه که برای ایجاد حضور حرفه ای که خواهان آن بودم نزدیک نمی بینم، اما هر روز برای رسیدن به آنچه می خواهم تشنه تر شده و برای نزدیک شدن به آن قدمی بر می دارم.

 

آیا شما خلق حضور حرفه ای آنلاین برای خود را شروع کرده اید؟ چرا دست به چنین کاری زده اید؟ اثراتی که بر حرفه شما دارد را چگونه دیدید؟

 

 

برگرفته از makeuseof.com