دانشجویان به دانشگاه می روند تا بیاموزند، دوست پیدا کنند، با اعتماد به نفس وارد بازار کار شوند و به مهارتهایی مجهز شوند که رزومه شان یک شرکت را تحت تأثیر قرار دهد.

 

به طور مثال، تعدادی از دانشجویان دانشگاه اوکلاهاما نظرات نژاد پرستانه ای در شبکه های اجتماعی گذاشته بودند و این کار بیش از اخراج و یک سرزنش رئیس دانشگاه برایشان هزینه داشت. در دنیای شرکتها، از کارمندان انتظار می رود که سفرای شرکت خود باشند.  مطمئنم که دانشگاهها نیز به همین اندازه احترام و ملاحظه را از دانشجویان خود انتظار دارند.

 

رفتار آنها برای همیشه در شبکه جهانی اینترنت ثبت خواهد شد، جایی که کارفرمایان آینده شما می توانند به راحتی و با اندکی تلاش به عملکرد و رفتار شما در این فضا، دسترسی داشته باشند. بدیهی است که اینجا گیر افتادن شما مطرح نیست، بلکه حس خوب و قضاوت درست نسبت به شما بخاطر شرکت نکردن در فعالیتها و رفتارهای نژاد پرستانه، در وهله اول قرار دارد. این بی عقلی ممکن است در هر مدرسه یا دانشگاه، داخل هر رابطه برادرانه و دوستانه ، یا در شرایط و موقعیتهای بیشمار رخ دهد. انتخاب با شخص است که بداند تصمیماتش، چه خوب چه بد، ممکن است اثرات طولانی مدتی برای او در بر داشته باشد.

 

تأثیرات شبکه های اجتماعی فقط با یک کلیک رخ می دهند و هرچیزی که شما انجام می دهید به طور بالقوه می تواند توسط کل دنیا مشاهده شود.

 

اتیکت شبکه های اجتماعی برای دانشجویان و شاغلین جوان:

  1. برای خود مشخص کنید که می خواهید در فیسبوک، توییتر، و تمام شبکه های اجتماعی چه برداشتی از شما بشود. چه خوشتان بیاید چه نه، ارتباطات شما بخش قدرتمندی از تصویر حرفه ای شما هستند. این موضوع را فرصتی برای متمایز کردن خود به عنوان فردی با کمالات بدانید.
  2. بدانید که کارفرمایان حسابهای شبکه های اجتماعی شما را چک می کنند. برخی ممکن است بگویند که آنها وقت ندارند که پروفایل همه متقاضیان را بررسی کنند، اما کارفرمایان زیرک و باهوش می دانند که پیش از قبول یک کارمند جدید تلاش برای بررسی سابقه و پیشینه او از جهات مختلف ارزش دارد.  
  3. اسم خود را در گوگل سرچ کنید. آنچه برای شما نشان می دهد، از جمله تصاویر گوگل را مشاهده و بررسی کنید. هر پست یا تصویر شبه برانگیزی را حذف نمایید. برای خود و اعتبارتان احترام قائل شده و پستها (و تعاملات روزانه خود) را تمیز نگه دارید.
  4. توئیتها یا پستهای شما نماد شخصیت شما هستند. افراد بر اساس آنچه می بینند در مورد شما قضاوت می کنند و هر پست شما اهمیت دارد. مطلب خود را بخوانید و مطمئن شوید که شخصیت شما را منعکس می کند.
  5. به تنظیمات خصوصی اعتماد نکنید. هرچیزی ممکن است در سطح وب منتشر و تکثیر شود. اپلیکیشنی دانلود کنید که اگر محتوایی در جایی که حسن شهرت شما را ممکن است زیر سوال برد، منتشر شد، به شما هشدار دهد. گوگل اَلرت سطح وب را تحت نظر داشته و هنگامی که نام شما در جایی ذکر شود شما را مطلع خواهد کرد. شما می توانید ابزار گوناگونی را با سرچ عبارت "مدیریت شهرت (Reputation management)" یافته و بکار ببندید.
  6. پستهایی را به موفقیتها و دستاوردهای خود اختصاص دهید. لینک خیریه هایی که از آنها حمایت می کنید را منتشر کنید و بگذارید دیگران بدانند که چگونه می توانند در این حمایت مشارکت کنند. محتوای خود را متفاوت انتخاب و منتشر کنید تا علاقه مخاطب را حفظ نمایید. و البته محتوا و پستهایی را منتشر نمایید که حقیقت دارند.
  7. حضور آنلاین خود را جدی بگیرید. شبکه های اجتماعی، پدیده ای برای تماس و اتصال با دیگران، ایجاد یک اجتماع دوستان همفکر و به روز ماندن در مورد وقایع جهان، می باشند. از آن عاقلانه استفاده کنید و از مزایای آن بهره ببرید. اگر از آن سوء استفاده کنید، یا اهمیت آن را نادیده بگیرید، عواقبش را باید متحمل شوید. 

 

 

منبع: huffingtonpost